Dívky a girls podle českých dívčích časopisů

Jazyk, ideologie, publikum a jeho přístup

zobrazit info o knize
Nakladatelství Nakladatelství Bor
Vydáno   11/2007
ISBN 978-80-86807-57-7
Vydání 1.
Počet stran 204
Vazba lepená brožura
Formát 145x210
Edice Jazyky a texty
Doporučená cena 155 Kč

O knize

Autorka se na základě lingvistické analýzy, kritické analýzy diskurzu, ale i propracovaných dotazníkových šetření věnuje dívčím časopisům na českém a posléze i na americkém trhu, jejich typickým žánrům, jazyku a stylu a také jejich ideologickému působení. Zjišťuje mimo jiné, jakými prostředky manipulace tyto časopisy disponují a jak obsahy, témata a formu jejich textů přijímá věková skupina dívek, jíž jsou určeny. Inspirativní jsou pasáže o tom, jak časopisy referují o ženách a jak o mužích, zejména v souvislosti s ideologií „antifeminismu, antiemancipace“, s důrazem na kult těla nebo s konzumerismem.

Doporučení:
Share