Úvod do vizuální kultury

zobrazit info o knize
Nakladatelství Academia
Vydáno   2012
ISBN 978-80-200-1984-4
Překlad Petra Hanáková
Počet stran 320
Vazba brožovaná
Formát 135x190
Edice Vizuální studia
Doporučená cena 395 Kč

O knize

Kniha pomáhá čtenáři porozumět proměnám funkce obrazu v moderní společnosti, především pak ukazuje její transformaci po nástupu nových zobrazovacích médií, jako je fotografie, film a televize či nejnověji počítačová prostředí a internet. Mirzoeffova široká analýza kultury obrazu začíná definicí klasického perspektivního zobrazování a směřuje k technologickým způsobům tvorby obrazů, přičemž se zastavuje u zásadních témat – např. zkoumá otázku reprezentace, vizualizace, tělesnosti, kolonizace obrazu a obrazem, simulaci (alternativní) skutečnosti, možnosti vytvoření obrazové (mediální) ikony či počátky globalizace kultury obrazu. Kniha je psaná velmi vstřícnou formou a je vhodná jak pro studenty vizuální kultury a médií, tak také pro každého čtenáře, který chce dnešní mediální a obrazovou společnost lépe chápat. Přeložila Petra Hanáková.

Doporučení:
Share

Související články