Měli jste také „embéčko“?

Skoda1000MB
Škoda 1000 MB zvaná „embéčko“ patřila ve své době k nejhezčím a nejmodernějším vozům vyrobeným za „železnou oponou“. Ať už jste měli doma modré či červené, pojďte si na přednosti tohoto vozu zavzpomínat s novou historickou publikací nakladatelství Grada.

Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 „embéček“, z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa.

Jeden z prvních vozů Škoda 1000 MB na snímku z jara 1964

Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit „embéčko” do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za „železnou oponou” a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě.

Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové „tisícovky”. Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.

Soutěžní Škoda 1000 MB – podzim 1964

 

Legendární Škoda 1000 MB

Autor: Jan Tuček

Počet stran: 156
Vazba: vázaná
V edici Retro vydalo nakladatelství Grada

Přečtěte si více o knize Legendární Škoda 1000 MB a prolistujte si ukázku z ní

 

Ukázka z knihy: Sourozenci

Podle zadání z roku 1959 se měl NOV vyrábět v pěti karosářských provedeních. Vedle sedanu také jako sportovní roadster, čtyřmístný kabriolet, kupé a jako sedan Airable s otvorem ve stropě krytým textilní střechou. V lednu 1960 bylo na žádost Motokovu rozhodnuto, že místo kabrioletu vznikne dvoudveřový vůz bez středních sloupků a kupé nahradí roadster opatřený pevnou odnímatelnou střechou. Ze všech plánovaných sourozenců sedanu se nakonec dočkal sériové výroby jen dvoudveřový model, později známý pod označením MBX.

Roadster 991 Favorit s karosérií postavenou v Kvasinách (1960)

 

Další knihy autora Jana Tučka

Jan Tuček (*1953) – motoristický novinář


Nakladatelství Grada vydává knihy již od roku 1991. V její produkci jsou tituly s právní tématikou, knihy ekonomické, tituly z oblasti financí a účetnictví, manažerské tituly, psychologické, zdravotnické, knihy s počítačovou tematikou, o architektuře a stavebnictví, knihy technické z nejrůznějších oborů a profesí. Tuto pestrou škálu doplňuje i naučně odborná literatura, která nabízí řadu publikací s velkým záběrem pro denní praktický život.

Doporučení:
Share

Související knihy

zobrazit info o knize Legendární Škoda 1000 MB

Tuček, Jan

Grada, 2014

Napsat komentář