Nenechte si ujít dlouho očekávaný román o ženách, víře a zlu, na kterém autorka cenami ověnčených Žítkovských bohyní Kateřina Tučková pracovala s přestávkami dlouhých deset let. Nyní si ho navíc můžete poslechnout v audio podobě.
Lena Lagnerová přijela do kláštera v Bílé Vodě hledat útočiště před bolestnými vzpomínkami. Namísto očekávaného klidu ji však ve zchátralém konventu čekají intriky, pomluvy a útoky, jejichž terčem je hrstka řeholnic z řádu Panen Anežky České v čele s obětavou, ale nepoddajnou sestrou Evaristou. Co je to však proti útlaku, jemuž byly spolu se stovkami dalších řeholnic vystaveny před pádem komunistického režimu! Hlavní hrdince – bývalé novinářce – se tu dostanou do ruky dokumenty, které jí umožní proniknout hluboko do pohnuté historie zdejšího kláštera, v jehož zdech byly od roku 1950 internovány příslušnice nejrůznějších řádů, vysídlených ze svých svatyní v rámci nechvalně proslulé Akce Ř. Hlídány kovanými soudruhy i kolaborujícími církevními hodnostáři, musely pracovat na poli nebo v továrně a dennodenně čelit nejrůznějším obstrukcím a trestům. A přece se ty statečné ženy nevzdaly své víry ani naděje v lepší zítřky. Dokáže v sobě Lena najít podobnou sílu? A co její pátrání přinese klášteru a jeho současným obyvatelkám?
Bílá Voda (audiokniha)
Autorka: Kateřina Tučková
Interpreti: Vanda Hybnerová, Johanna Tesařová, Ladislav Cigánek, Petr Pochop, Pavla Tomicová, Oldřich Vlach, Dana Novák Pešková, Libuše Švormová, Tereza Vítů
Délka: 28 hodin 50 minut
Vazba: CD
EAN: 8594169485003
Doporučená cena: 649 Kč
Audioknihu Bílá Voda vydalo nakladatelství OneHotBook.
Poslechněte si ukázku.
O autorce
Kateřina Tučková vystudovala dějiny umění a bohemistiku na FF MU v Brně, doktorát získala na FF UK v Praze. Debutovala novelou Montespaniáda (2006), v roce 2009 vydala román Vyhnání Gerty Schnirch, za který v soutěži Magnesia Litera vedle nominace na Literu za prózu obdržela Kosmas cenu čtenářů a byla též nominována na Cenu Jiřího Ortena a Cenu Josefa Škvoreckého. Je také nezávislou kurátorkou a (spolu)autorkou několika odborných publikací z oblasti českého výtvarného umění, na pomezí historie a krásné literatury se pohybuje beletrizovaný životopis Můj otec Kamil Lhoták (2008) nebo kniha Fabrika – příběh textilních baronů z moravského Manchesteru (2014). Ve svém dosud nejúspěšnějším románu Žítkovské bohyně (2012) zachytila výjimečné osudy léčitelek z Bílých Karpat. Kniha získala Cenu Josefa Škvoreckého, ocenění Český bestseller či další Kosmas cenu čtenářů v soutěži Magnesia Litera. Za svou společenskou angažovanost obdržela Cenu za svobodu, demokracii a lidská práva, kterou jí v roce 2017 udělil Ústav pro studium totalitních režimů. V roce 2018 měla v Divadle Husa na provázku premiéru její divadelní hra Vitka na motivy životního příběhu hudební skladatelky a dirigentky Vítězslavy Kaprálové, přičemž text této hry vyšel zároveň knižně. V roce 2022 vydala svůj zatím poslední román Bílá Voda, připomínající mimo jiné internaci několika stovek katolických řeholnic v bělovodském klášteře během druhé poloviny 20. století. Více informací naleznete na autorčiných stránkách.
Přečtěte si naše rozhovory s Kateřinou Tučkovou.
Zdroj informací: nakladatelství OneHotBook
O interpretech
Vendula Hybnerová začala kráčet ve stopách svého otce – věhlasného mima a divadelního pedagoga Borise Hybnera – už jako dvanáctiletá v pantomimické skupině Grglo na jevišti Branického divadla, a přesto nejprve vystudovala obor fotografie na SUPŠ grafické. Po absolutoriu herectví na DAMU (1992) působila sedm sezon v Divadle Labyrint a posléze účinkovala na dalších zavedených i nezávislých pražských scénách, zejména v Divadle v Řeznické a v Divadle Komedie. Za roli Catherine ve hře Davida Auburna Důkaz obdržela Cenu Thálie 2004 za nejlepší ženský herecký výkon. Před kamerou se uplatňuje převážně v televizních seriálech (Pojišťovna štěstí, Ordinace v růžové zahradě, Bazén, Letiště, Soukromé pasti, Krejzovi aj.), nicméně plnokrevné postavy ztvárnila i ve filmech Kanárek, Divoké včely, Taková normální rodinka, Román pro muže, Román pro pokročilé nebo Cena za štěstí. Věnuje se též režii a dabingu: jejím hlasem promlouvají mj. Penélope Cruzová či Rachel Weiszová.
Zdroj informací: nakladatelství OnehotBook
Johanna Tesařová zdědila celoživotní lásku k divadlu a umělecké vlohy po rodičích, otec Alois Tesař byl operním a operetním zpěvákem, maminka zpívala ve sboru. Herectví vystudovala na JAMU v Brně, kde také získala první angažmá v divadle Husa na provázku. Po třech letech se na celou jednu dekádu přesunula do Ostravy, kde hrála v Divadle Petra Bezruče. Zahrála si také ve známých filmech jako Katapult (1983) či Slavnosti sněženek (1983). V roce 1992 byla angažována do činohry Národního divadla a působí zde dodnes.
Zdroj informací: nakladatelství OneHotBook
Absolventka brněnské JAMU (obor činoherní herectví) a DAMU (obor hlasová pedagogika a hlasová terapie) Dana Novák Pešková po absolutoriu působila v Jihočeském divadle a následných 20 let byla členkou souboru činohry Národního divadla v Brně. Od počátku profesního života patřila rovněž nejen mezi dabingové a rozhlasové herce, ale pracovala i jako moderátorka. Setkání s Jiřím Menzelem při společné práci na inscenaci Sen noci svatojánské a jeho režijní krédo „Hlavně nic nehrej – jenom to říkej!“ v ní odstartovalo zájem o lidský hlas jako o magické komunikační médium (s cílem dalšího vzdělávání se v tomto oboru). Mezníkem v jejím životě bylo rozhodnutí opustit post herečky Národního divadla v Brně a odejít do Prahy, kde dnes žije. Odvážný krok jí přinesl řadu televizních a filmových hereckých příležitostí (Okno do hřbitova, Cesty domů, Lehká jako dech, Modré stíny) i spoluúčast v zajímavých projektech. Kromě dabingové, rozhlasové, divadelní a filmové tvorby se aktivně věnuje pedagogické činnosti v oblasti jevištní mluvy a herectví, vzdělávání dospělých v oblasti komunikace a v neposlední řadě je též praktikující hlasovou terapeutkou.
Zdroj informací: nakladatelství OneHotBook
Absolventka DAMU Libuše Švormová začínala hereckou kariéru v Pardubicích. Odtud roku 1961 přešla do souboru Městských divadel pražských, na jejichž prknech působila třicet sezon a ztvárnila zde např. Porcii ze Shakespearova Kupce benátského nebo role osudových dam ze satir Oscara Wildea. Poté příležitostně hostovala v Divadle na Vinohradech a dodnes vystupuje v zájezdových představeních. Filmoví režiséři oceňovali její kultivovanou ženskost, pod níž to vře komplikovanými emocemi – výrazné příležitosti jí v tomto ohledu poskytly snímky Kinoautomat, Aféry mé ženy, Milenci v roce jedna, Marečku, podejte mi pero! či Léto s kovbojem. Tyto valéry našly uplatnění i v seriálech Byl jednou jeden dům, Hraběnky, Pojišťovna štěstí aj. Za celoživotní mistrovství v dabingu, v němž promlouvala za Michèle Mercierovou (v úloze markýzy Angeliky), Ginu Lollobrigidu, Shirley MacLaineovou nebo Judi Denchovou (jako M v bondovkách), obdržela Cenu Františka Filipovského 2005.
Zdroj informací: nakladatelství OneHotBook
Nakladatelství OneHotBook vydává audioknihy současných světových a českých autorů i moderní literární klasiku a osobitou tvorbu pro děti. Audiokniha v podání OneHotBook není pouhým převyprávěním knihy, ale interpretačním uměním vzniklým ze spolupráce režisérů s pečlivě vybranými herci; zvukovou adaptací, jejíž náladu podkreslují atmosférické zvuky i ruchy a původní skladby vytvořené na míru daného díla.
Související knihy
Bílá Voda (audiokniha)Tučková, Kateřina
OneHotBook, 2022
Napsat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.