Nebojte se šmejdů!

smejdi
Podvodníci, kteří balamutí důvěřivé zákazníky, jsou čím dál vynalézavější. Jak se bránit jejich nekalým praktikám? S tím vám poradí knížka Světlany Glaserové, ženy, jež má se „šmejdy“ osobní zkušenost…

Když v roce 2009 manželé Glaserovi prodávali dům, naletěli realitní kanceláři Prolux, vyhlášené tím, že pomocí klamavých obchodních praktik uzavírá s klienty naprosto nemravné smlouvy o zprostředkování prodeje nemovitosti. Ten ovšem nezprostředkuje, a když si klient kupce sežene sám, realitka inkasuje vysoké provize. Paní Glaserová se ale nedala a zahájila několikaletý boj, který později vyústil v založení občanského hnutí Společná obrana, zaměřeného na aktivní obranu proti podvodným firmám obecně. V poučné knize plné užitečných postřehů, rad a doporučení popisuje, jak pomocí blogu, webových stránek, demonstrací, článků, televizních vystoupení, trestních oznámení, hromadné žaloby a spolupráce s ČOI odhalovala a napadala praktiky podvodných firem a některé poškozené dokonce úspěšně zastupovala před soudy jako obecný zmocněnec. Mimo jiné se jí podařilo oslovit poslance a způsobit i změnu zákona o rozhodčích doložkách, který byl upraven alespoň částečně ve prospěch spotřebitele.

Knížka odhaluje nejen praktiky podvodných firem a radí, jak je předvídat a nenaletět na ně, ale také ukazuje cesty, jak se lidé mohou i sami coby spotřebitelé účinně bránit.

 

Kdopak by se šmejdů bál?

Autorka: Světlana Glaserová

Počet stran: 192
Vazba: vázaná
Formát: 130×172 mm
ISBN: 978-80-242-4814-1
Doporučená cena: 199 Kč

Knihu Kdopak by se šmejdů bál? vydalo nakladatelství Universum.

 

Ukázka z knihy

Mistr švindlu

Buclaté růžovoučké hladce oholené tvářičky, perfektní světlý oblek, růžová kravata a firemní desky v podpaží. Křepkým krokem vstoupil do našeho domu a profesionální úsměv mu z tváře nezmizel, ani když mu naše až trochu příliš přátelská Máňa (kříženec labradora) padla do náruče a olízla mu jeho hladce oholený navoněný ksichtík. Mělo mě varovat, když o samotnou prohlídku domu tenhle mladík, který vypadal na první pohled jako naprostý prosťáček, nejevil příliš zájmu. Jen velmi zběžně si prohlédl obývák, kuchyň a koupelnu a do patra se ani nenamáhal vystoupat. Místo toho se usadil ke stolu v obýváku, před sebe plácnul firemní desky a začal mě ujišťovat, že podepsat smlouvu s PROLUXEM je pro nás stejné jako vyhrát jackpot ve Sportce.

„Víte mladá pani! Máte obrovské štěstí, že jste s manželem narazili právě na nás. Naše realitní kancelář má totiž ve své databázi hned několik klientů, kteří poptávají nemovitost právě ve vaší úžasné lokalitě, a já vám mohu garantovat, že do týdne bude váš nádherný dům prodán… Cože? Vy za něj chcete jenom 5 milionů 350 tisíc? Ale to je přeci málo! Já vás ujišťuji, že s námi ho prodáte o půl milionu dráž! … Ano ovšem počítáme si tím pádem i o trochu vyšší provizi než jiné realitky, ale i tak vám zbude o mnoho víc peněz! V ceně máte pochopitelně i kompletní servis, co se týče samotného převodu nemovitosti. PROLUX pro vás vypracuje kupní smlouvu i návrh na vklad.“

Hmmm… znělo to lákavě! Nemuset se o nic starat a svěřit celé to úřední martýrium do rukou odborníka. Ale vzhledem k tomu, že jsem si o prodeji domů něco málo na internetu nastudovala, ptám se: „Řekla bych, že na takto kompletní služby, budete chtít zřejmě podepsat exkluzivní smlouvu. Je to tak? Já mám totiž podepsány neexkluzivní smlouvy už se dvěma realitkami, takže do exkluzivity jít v žádném případě nemůžu, i kdybych chtěla.“

„Ale kdepák! Realitní kancelář PROLUX NIKDY S NIKÝM ŽÁDNÉ EXKLUZIVNÍ SMLOUVY NEUZAVÍRÁ. To je přeci zbytečné svazovat vám ruce. Jen si klidně nabízejte váš dům i přes jiné realitky. My vám totiž v první řadě přivedeme zájemce. My domy nenabízíme, my je prodáváme!“

„No dobře dobře, ukažte mi tu vaši smlouvu.“ (str. 15–16)

Pokud vás ukázka zaujala, můžete si přečíst pokračování.


logoUniversumNakladatelství Universum patří do portfolia nakladatelských značek společnosti Euromedia Group, k. s. Pod touto značkou vycházejí překladové i původní encyklopedie, zeměpisné atlasy, slovníky a lexikony, obrazové publikace, naučné knihy z různých oblastí, průvodce a cestopisy.

Doporučení:
Share

Související knihy

zobrazit info o knizeKdopak by se šmejdů bál?

Glaserová, Světlana

Universum, 2015

Napsat komentář