Nenechte sebou manipulovat

Jozef Ftorek_Manipulace a propaganda
Záleží vám na tom, co se kolem vás děje? Zajímá vás, proč i rozumný člověk často souhlasí s politikou, která jde proti jeho zájmům? Na tyto a mnohé jiné otázky odpoví kniha Manipulace a propaganda.

  • Nebojíte se hledat odpovědi na nepříjemné, možná až nebezpečné otázky?
  • Přemýšlíte, kdo jsou ti, kteří v pozadí „tahají za nitky“?
  • Zajímá vás, nakolik rozhoduje o závažných veřejných záležitostech sama veřejnost?

Autor odkrývá současnou praxi ovlivňování veřejného mínění pomocí mediální manipulace a propagandy. Nabízí čtenáři řešení, jak hodnotit události tak, aby se nestal obětí informační války, a řeší otázku, proč jinak rozumní lidé často zcela iracionálně a pudově souhlasí s politikou, která jde proti jejich občanským, politickým i ekonomickým zájmům. Kniha by neměla uniknout lidem, kterým není lhostejné, co se ve společnosti kolem nich děje, ale ani těm, kteří se zabývají sběrem, distribucí, analýzou a výkladem informací, zejména novinářům, specialistům na vztahy s veřejností (PR), pedagogům a studentům společenských věd.

 

Manipulace a propaganda

na pozadí současné informační války
Autor: Jozef Ftorek

Počet stran: 200
Vazba: brožovaná
Formát: 167×240 mm
ISBN: 978-80-271-0605-9
Doporučená cena: 298 Kč

Knihu Manipulace a propaganda vydalo nakladatelství Grada.

 

Ukázka z knihy

Rodič, aktivista, kutil
Každý jen trochu vnímavý občan České republiky, ať už rodič, zahrádkář, chovatel, aktivista nebo i domácí kutil, se tak mohl právě na případu „amerického radaru“ přesvědčit, že zásadní politická rozhodnutí, která mohou významně ovlivnit kvalitu života v Čechách, na Moravě a ve Slezsku nejsou činěna výhradně v Praze nebo v Bruselu, ale úplně někde jinde a úplně někým jiným, než koho občané svojí většinovou volbou v procesu svobodných a demokratických voleb pověřili ke správě věcí veřejných.
Otázkou opakovanou a stále přítomnou tak zůstává: Kdo jsou ti, kteří se s větším či menším úspěchem snaží rozhodovat o tom, co si máme myslet, koho máme zbožňovat nebo nenávidět? Jak to dělají, že i jinak docela rozumní lidé často a najednou zcela iracionálně a pudově souhlasí s politikou, která jde plně proti jejich občanským, politickým i ekonomickým zájmům? (str. 21)

Prolistujte si celou ukázku.

 

Jozef Ftorek

Josef Ftorek se narodil v roce 1973. Autor studoval žurnalistiku a masovou komunikaci na Fakultě sociálních věd UK v Praze a na New York University (NYU) v USA, kde získal magisterský titul v oboru mediální ekologie (Master of Arts in Media Ecology /M. A./, 1998). V letech 1998–1999 pracoval jako redaktor zahraniční redakce zpravodajství TV Nova, později jako externí redaktor a reportér České televize (2000–2003). Získal cenné zkušenosti při práci tiskového mluvčího i jako account manager v agentuře public relations. Podílel se na přípravě mediální kampaně na podporu profesionalizace Armády ČR. V současnosti vede vlastní lektorskou a konzultantskou praxi. Je garantem a autorem projektu MEDIA LEKTOR.CZ a autorem knihy Public relations jako ovlivňování mínění, jak ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat (2006). Pedagogicky působí na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha, kde přednáší problematiku public relations včetně otázek public relations a politiky.

Informace byly čerpány ze stránek nakladatelství Grada.


Knihy s logem Grada vycházejí v České republice již od roku 1991. Nabídka společnosti pokrývá široké spektrum odborné literatury z nejrůznějších oblastí lidské činnosti. Vydává např. tituly s právní tematikou, ekonomické, z oblasti financí a účetnictví, psychologické, zdravotnické, s počítačovou tematikou, o architektuře a stavebnictví atd.

Doporučení:
Share

Související knihy

zobrazit info o knizeManipulace a propaganda
na pozadí současné informační války

Ftorek, Jozef

Grada, 2017

Napsat komentář