Která slovíčka patří do příběhů?

hledejskrytaslovicka1
S dětmi bychom si měli číst od útlého věku. Číst společně s dětmi můžeme už tehdy, když ještě ani neumějí písmenka. S nejmenšími dětmi si nejprve jen prohlížíme obrázky, trošku větší děti dokáží již obrázky pojmenovat .

Jedním ze způsobů, jak si s dětmi číst v knize je použít knihy, v nichž je část psaného textu nahrazena obrázky. Na tento způsob bývají udělány některé strany v zábavných dětských časopisech . Existují také knihy, které jsou celé nachystány pro předškolní děti a část textu je nahrazena obrázky, které „ čtou“ právě děti. Na jednu z takovýchto knih jsem narazila při návštěvě knihovny. Jmenuje se Hledej skytá slovíčka a je celá  zpracovaná tak, že v textu jsou chybějící slova nahrazena poutavým obrázkem, který děti zaujme a ony ho pojmenují.

V knize je spousta různorodých témat – hasiči, jeřáb, sanitka, horolezci, dům v horách, vrtulník, zimní oblečení, hračky , maják, vítr, nádraží , kostel,vesnice, u kováře a spousta dalších. Děti se tak při čtení s rodiči dozvídají zajímavosti z prostředí města, moře i hor.

Během čtení si mé děti obohatily slovní zásobu o nová slovíčka a dozvěděly se taky hodně nových informací. Nejvíce se jim líbila kapitola z prostředí nádraží, kde jsou vyobrazeni sourozenci, kteří jedou s velkými kufry k babičce na prázdniny. Děti mají za úkol doplnit místo obrázků slova nádraží, vlak, kufr, koleje a vagon. Velmi hezky je zpracováno i téma hasiči, v němž děti doplňovaly slovíčka plameny, hasičské auto, vysoký žebřík a stříkací hadice. Šlo o záchranu kočičky,  a tak má krátký příběh i šťastný konec.

Knihu bych doporučila dětem od dvou do šesti let. Hravou formou si rozšíří slovní zásobu a poznají nová prostředí. Ti nejmenší se na ní mohou učit obrázky jen pojmenovávat, starší už dokáží příběh na určité téma i povyprávět.

Hledej skrytá slovíčka

kolektiv autorů

Praha : Fortuna Print, 2005

Doporučení:
Share

Napsat komentář